API – ממשק בין מערכות
ממשק בין אפליקציות,
למעשה למרבית התוכנות יש ממשק כזה, שיודע לקבל ולשלוח מידע, וככה תוכנות שונות יכולות לדבר ביניהם, התפקיד שלנו הוא ללמד אותם את השפה אחת של השניה.
אם דובר עברית נפגש עם דובר אנגלית ואומר לו שלום, הוא לא יבין מה הוא אומר, אבל אם לימדנו אותו מראש ששלום=hello אז הוא יבין וישיב באנגלית… נשמע פשוט לא?
אז כן גם למרכזיית 1COM יש API וכשהממשק שלנו נפגש עם ממשק של תוכנה אחרת, אנו מלמדים אותם שפה משותפת והם מתחילים לדבר.
באילו מקרים משתמשים בממשק API?
משיכת נתונים מהמרכזיה לתוכנה חיצונית: יש תוכנות שצריכות מידע כגון היסטוריית שיחות, נתוני ביצועים של נציגים, וכו’.
הזרקת נתונים למרכזיה: מערכת חיצונית כגון CRM או אתר אינטרנט או דף ברשת החברתית, יכולה לפנות לממשק ה API כדי ליהזין נתונים באופן אוטומטי, לדוגמא כל ליד חדש שמגיע מהאתר, הזן את השם ומספר הטלפון שלו לתוך ספר הטלפונים הארגוני, ומעתה כשהוא מתקשר יוצג השם בצג הטלפון.
או הוסף את המספר שלו לקמפיין שיחות יוצאות וכך נציגי המכירות יחייגו אליו אוטומטית כשיתחילו משמרת…
ביצוע פעולות: תוכנה חיצונית יכולה לפנות לAPI כדי לבצע חיוג, או להכניס נציג למשמרת, או להוציא אותו להפסקה.
ישנם אין ספור דוגמאות והשמיים הם הגבול כשהממשק API הוא עשיר בפקודות,
למרכזיית 1COM יש נכון לרגע כתיבת מאמר זה 37 פקודות שונות כשלכל אחת יש מספר של תתי פקודות, ולמעשה מאפשרים לנו לספק אוטומציות והתממשקויות מורכבות ככל שיהיו.
עשרות תוכנות חיצוניות כבר למדו לדבר עם 1COM ומאז הם לא מפסיקות 🙂